Höstkampanj

Däckia är en av Sveriges största däckservicekedjor med cirka 95 egenägda
verkstäder samt cirka 50 franchiseverkstäder runtom i Sverige. Däckia vänder sig
till privatpersoner och företag. I samband med ett förändringsarbete med en
uppdaterad varumärkesprofil ville Däckia öka sin varumärkeskännedom samt
etablera profilen

UPPDRAG

Etablera den uppdaterade profilen i en kommunikationsplattform samt öka varumärkeskännedomen. Företaget önskade förtydliga sitt syfte och därigenom öka antalet verkstadsbesökare samt bygga oberoende ambassadörer.

UTMANING & INSIKT

En verkstad med ett syfte – behövs det? Att skapa känslosam, syftesdriven kommunikation för ett företag dit man går för att byta däck eller laga sin bil var vid första tanken en rejäl utmaning. Många människor är dessutom okunniga om värdet av rätt däck. Men i bilen färdas det viktigaste vi har – och rätt däck kan rädda liv.

LÖSNING

Däckia är en passionerad däckspecialist drivna av humanism och nyfikenhet.Deras värden behövde förtydligas i samtlig kommunikation. Baserat på befintlig grafisk profil utvecklade vi ett kommunikationskoncept på tesen att med en transparent och modern dialog skapar vi trygghet och därmed nyfikenhet att ta sig an livet med allt vad det innebär, tryggt förvisade om att rätt däck ger Däckias kunder rätt grepp på vägen – och i livets alla turer.

Årtal: 2021
Produkt: Affischering, SoMe
Tjänster: Produktion, Kommunikationskoncept