Lovegame

Countryside Hotels är en sammanslutning av cirka 40 slott, herrgårdar, värdshus, designhotell, pensionat och gästgiverier som sträcker sig från Skåne i söder till Dalarna i norr.

UPPDRAG

Countryside Hotels är bra på att lyfta fram sina medlemmar och jobbar aktivt i sociala medier, men den unika fördelen av att samla alla dessa smultronställen på ett och samma ställe behövde förstärkas. Countryside Hotels har en framgångsrik historia av PR-genererande insatser på temat relationer. Vi ville para ihop relationer med magiska platser och hotell.

Fokus var att ta fram en PR-genererande idé, som skapar press, content på social media samt driver trafik och nya bokningar till countrysidehotels.se. Alla skulle förstå att hos Countryside Hotels hittar du unika upplevelser på unika platser.

LÖSNING

För att ytterligare fokusera på de unika hotellupplevelser som erbjuds bjöd vi in åtta deltagare till en magisk helg hos två av Countryside Hotels medlemmar. Temat var relationer, tävlingar och allmänt njut av de äventyr som hotellen och deras omgivning bjuder på. Vi kallade utmaningen för Lovegame och öppnade upp för ansökningar via Countryside Hotels instagram och hemsida. De deltagare vi valde skulle tillsammans skapa möjligheter för nya relationer, filmer till Countryside Hotels sociala medier samt själva dela alla upplevelser på sina egna sociala medier. Vi castade alla deltagare, arrangerade tävlingar och övningar, filmade och skapade content av materialet. Vi marknadsförde eventet på Countryside Hotels instagram, facebook, hemsida samt med pressreleaser.

UTMANING

Deltagarna handplockades noggrant. Gruppen skulle vara en mix av olika personligheter med potential att bygga relationer. Deltagarna skulle också vara öppna för nya situationer, utmaningar, trivas framför kameran samt att dela så mycket som möjligt på sina sociala medier.

En annan utmaning var att skapa ett övergripande budskap för Countryside Hotels erbjudande, trots att vi blev generöst välkomnade och omhändertagna av de två specifika medlemshotellen, Vadstena Klosterhotell och Sundbyholms Slott. All dokumentation av eventet skedde också hos dessa två hotell, så de var inte bara värdar utan även arrangörer av tävlingar och en fantastisk miljö för film och foto.

Delar av trailern för kampanjen Lovegame är filmade av Shiki AB.
Produkt Affischering, SoMe, Film
Tjänster Kommunikationskoncept, Produktion, Fotografering