Varumärkesplattform

Stiftelsen Riksbankens Jubileumsfond (RJ) är en fristående stiftelse som har till ändamål att främja och understödja humanistisk och samhällsvetenskaplig forskning. Sedan 2009 har vi på Infobahn bistått RJ med det mesta inom kommunikation.

UPPDRAG
År 2009 stod RJ inför behovet av en ny grafisk profil. Infobahn har sedan dess aktivt och kontinuerligt mottagit nya uppdrag och briefer från RJ, där vi har skapat och levererat material i takt med deras krav.

UTMANING
Hitta balansen mellan de gamla anorna och det nya, moderna och nytänkande generationen forskare. Kommunikationskoncept skulle möta framtidens utmaningar och en ny typ av forskare och målgrupper.

LÖSNING
Infobahns design- och kommunikationslösningar tillgodosåg inte bara RJ:s historiska arv utan också integrerade moderna och nytänkande element. Genom detta nådde vi den nya generationens forskare och andra relevanta målgrupper, vilket gör det möjligt att anpassa kommunikationen till framtida utmaningar.

Produkt: Grafisk profil, Årsredovisningar, Böcker,
Tjänster: Koncept, Design, Produktion