Däckia är en av Sveriges största däckservicekedjor med cirka 95 egenägda verkstäder samt cirka 50 franchiseverkstäder runtom i Sverige. Däckia vänder sig till privatpersoner och företag.
UPPDRAG
Baserat på kommunikationsplattformen ”Med rätt grepp genom livet” ville Däckia fortsätta berättelsen om att några av livets viktigaste turer sker i bilen. Uppdraget var att skapa en vårkampanj med uppmaningen till kunderna att det är dags att byta ut vinterdäcken mot sommardäck.
UTMANING
Hur applicerar vi konceptet om livets alla turer? Hur delar vi en inspirerande berättelse om våren samtidigt som vi påminner om vikten av att byta däck? Hur berättar vi om något viktigt på ett lustfyllt sätt?
LÖSNING
Vad gör vi bäst i bilen – och helst tillsammans: jo, vi sjunger. Med en klassisk vårsång påminner vi alla som någonsin haft en liknande upplevelse i bilen om det bästa som finns med att åka bil– samtidigt som våren rasar utanför.